maandag 12 augustus 2013

Voor chocoholics en lekkerbekken

 
Mijn dochter maakte dit weekend een Oreo taart en die is me toch lekker!!!!
Hier het recept:
 
Oreotaart
Ingrediënten voor 8 personen
-3 pakken oreo koeken.
-75 gram boter
-1 pakje Philadelphia kaas ( naturel)200 gram
-2dl. slagroom
-1dl poedersuiker
-2eetl. suiker
-1 zakje chocolade mouse en de hoeveelheid melk die je nodig hebt om deze mouse te maken. Ik heb gewoon kant en klare chocolade mouse gebruikt
- flesje chocolade saus...
 
Voorbereiding
-Leg op de bodem van de springvorm (26cm) een vel bakpapier.( soms makkelijker om eerst een beetje boter op de bodem te smeren zodat het bakpapier niet verschuift)
-Kneus 2 pakken koekjes in stukjes.( kan je ook hakken met een mes)
-Smelt de boter( niet bruin)
Bereidingswijze
-Roer de boter door de koekjes
-Verdeel deze mix over de bodem van de springvorm.
- Zet de vorm hierna een tijdje in de koelkast.
-Klop de slagroom stijf met 2 eetl suiker en zet deze ook even in de koelkast.
-Kneus het laatste pak koekjes in iets grovere stukjes en zet deze ook even opzij.
-Mix de philadelphia samen met de poedersuiker tot een smeuïg papje.
- meng dit papje voorzichtig samen met de slagroom zodat er een luchtig geheel onstaat.
- Smeer tweederde van dit beslag over de koekjesbodem in de springvorm. Bewaar een deel voor de laatste laag.
- Leg nu de gekneuste koekjes op de volgende laag.
- Maak de chocolade mouse volgens de gebruiksaanwijzing en giet dit over het geheel in de springvorm
-Zet de taart nu 1 uur in de koelkast.
- Hierna smeer je de rest van de philadelphia/slagroom boven op de mouse.
- Dan ruim wat chocoladesaus hier weer overheen en de taart is klaar.
 
Eet smakelijk
 
Liefs Diana

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er lekker uit!! Bedankt voor het recept :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je berichtje op mijn blog!
    Jouw blog ziet er ook leuk uit dus ik ga je volgen.
    Ik ben een groot fan van oreo koekjes dus deze taart lijkt me heeeeerlijk!!
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, dit is ook een gaaf oreo recept zeg!! Super leuk :D
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen