maandag 16 september 2013

Het is goed zo

Afgelopen zaterdag is mijn allerliefste oom overleden op de leeftijd van 87 jaar.
Mijn oom en tante (die is vorig jaar april overleden) waren altijd net als een opa en oma voor ons.
Mijn moeder is namelijk de jongste en zij is 71.
Zo wilde ik eigenlijk wel een aandenken van hem en aangezien zijn enige zoon ver weg woont werd zijn kamer al grotendeels opgeruimd.
We mochten wel uitzoeken en meenemen wat we graag wilden dus stonden we met de hele familie 
(zeg maar gerust halve want zoveel leeft er niet meer)in zijn kleine kamertje in het bejaarden tehuis.
Er heerste ook echt een stemming van het is goed zo, hij was gewoon op.
Raar is dat zeg ik ben dat soort dingen helemaal niet gewend ( gelukkig maar).
Dit heb ik  uitgezocht:



Kaarten van de laatste tijd van mezelf (die linkse stond bij mijn tante op de kist vorig jaar)


Dit theezeefje, wist niet dat ze die hadden maar met mijn voorliefde voor blauw servies vind ik hem prachtig


Dit zilveren theelepeldoosje, deze stond altijd in het theeservieskastje.


Dit mooie gebakssetje stond ook in de kast volgens mij
werd er  vroeger op de verjaardagen wel taart mee gegeten maar kan het me niet helemaal herinneren.


Dit blikje stond wel altijd in de boekenkast er zaten medailles enz in
maar die hoef ik niet zo nodig ik ga er  kaarten in bewaren.
Mijn oom maakte ook kaarten die spulletjes hebben we ook meegenomen
maar die staan bij mijn moeder.


Natuurlijk moest dit bord ook mee vond het ook in de kast hetis van de ouders
van mijn tante geweest de namen staan erop geschilderd.
Kan mooi als onderste bord voor een etagiere.



Deze ook maar meegenomen, die gebruikten ze wel als onderzetters en mijn tante
heeft ze ook wel zelf gehaakt.
en ze gaan toch naar een  kringloop of iets.
Helaas waren de pannenonderzetters geel (bah)
Heb er al wel een ideetje voor.

Ook heb ik nog wat leren riemen meegenomen
daar ga ik een armband van laten maken of ik maak hem zelf
dat weet ik nog niet.



Nog even wat anders,
Ik maakte nog een soort vouwkaartje/boekje voor iemand






Verder ben ik bezig met de herfst swap,eigenlijk is ie al klaar en ben ik handschoenen aan het haken
ook al 1 van klaar.
De swap van de Nederlandse Swappers komt eraan dus daar moet ik ook mee aan de gang
en er moet natuurlijk nog een mooie kaart op de kist (de crematie is vrijdag).
Nou dit was het wel weer even.
Liefs Diana

9 opmerkingen:

  1. Jammer dat je oom er niet meer is, sterkte.
    Leuke spulletjes als herinnering heb je voor altijd.
    Nog een fijne week, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat verdrietig maar ook fijn dat je een aantal fijne, tastbare herinneringen hebt kunnen meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd. Toch fijn dat het zo goed voelt!
    Mooie spulletjes om hem te blijven herinneren!
    Nog een goede week! Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sterkte.
    hele leuke creaties heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd, Diana. Fijn dat je een paar kleine spulletjes hebt als herinnering. Juist die persoonlijke spulletjes, kunnen heel erg dierbaar zijn.

    Ik heb een - echt afgrijselijk, van zwart nepleer met daarop bloemen geborduurd - sieradendoosje van mijn oma. Niemand wilde het hebben, maar ik wel! Ze had het altijd op haar nachtkastje staan en het zat altijd vol met kitscherige spulletjes. Als kind kregen wij daar soms iets uit :)
    Dat doosje staat nu op mijn nachtkastje - ook met kitsch gevuld - en is me ontzettend dierbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh....vergeet! Wat een ontzettend mooie kaart heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel sterkte Diana, fijn dat je nog herinneringen hebt aan die kleine spulletjes al zitten de meest dierbare in je hart xxx
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte de komende tijd; gelukkig zijn herinneringen blijvend en kunnen we de mooie momenten die we met de mensen van wie we houden koesteren... Dat doen we dan ook maar, zodat ze er toch nog een beetje bij zijn =)
    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen