vrijdag 6 september 2013

Uitleg Metal Tag

Ik kreeg zoveel reakties op facebook op deze tag
 dat ik de uitleg hier even plaats.

- Je maakt eerst een tag van een beetje stevig papier/karton
- Dan lijm je erop wat je leuk vind je kunt als eerste bijv ook stukjes ribbelkarton of jute erop lijmen
   dat geeft een leuke struktuur.
- Dingetjes van ijzer zijn ook leuk bijv veiligheidsspeld, paperclips of stukje ketting, als je stansjes hebt kun      je ze er ook dubbel opplakken (het hartje ligt daardoor hoger dan de auto)
- Als je klaar bent dan pak je de tag in met aluminium tape (als je gewoon aluminiumfolie gebruikt , doe dan      2  of 3 lagen want het scheurt snel en lijm alles goed vast)
- Als je nu over je folie duwt zie je de contouren van je onderdeeltjes verschijnen (tip je kunt ook even een      foto maken als je alles erop hebt geplakt)
- Nu ga je met een embossing tool (achterkant van een penseel of iets is ook goed) voorzichtig langs de            lijntjes duwen zodat je diepte krijgt.
- Als je klaar bent smeer je tag in met wat zwarte acryl verf , ietsje laten drogen en dan wrijf je er overheen
   met een babydoekje totdat het naar je zin is (je veegt eigenlijk de zwarte verf er af) evt kun je nog iets          koper of brons kleurige verf toevoegen dan wordt het een beetje vintage achtig.
- Laten drogen en klaar (evt kan je het nog aflakken maar ik vind het niet mooi als het glimt)

Ik hoop dat het zo duidelijk is
Groetjes Diana

9 opmerkingen:

  1. Hartstikke duidelijk
    Dank je wel dat je dit met ons wilt delen
    Onwijs gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg leuk. wie weet ga ik het ookwel proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk gemaakt zo, nooit gen restjes meer weggooien maar gebruiken voor je labels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben me blog vrienden aan het bezoeken ...om te kijken hoe het met jullie gaat? we zijn allemaal druk met ons leven maar toch heb ik gekozen om af en toe langs te gaan en hi zeggen

    ik wil hierbij u een hele fijne zondag en begin van de week..
    groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Diana,

    Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik ga dat zeker eens uitproberen.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen